
Laatste update: 16 december 2025
1. Opdrachtgever: De natuurlijke persoon of rechtspersoon die in onderhandeling treedt met Opdrachtnemer over het verstrekken van een opdracht tot het verrichten van werkzaamheden, of die op enige andere wijze aan Opdrachtnemer een opdracht voor dergelijke werkzaamheden verstrekt.
2. Opdrachtnemer: Nova Horizon, een onderneming gespecialiseerd in het aanbieden van diverse leerdiensten.
3. Opdracht: Elke overeenkomst tussen Opdrachtgever en Opdrachtnemer betreffende het leveren van diensten door Opdrachtnemer, waaronder maar niet beperkt tot advieswerk, op maat gemaakte diensten, standaard- en maatwerkopleidingen/cursussen, en andere vormen van dienstverlening die Opdrachtnemer kan aanbieden, vastgelegd in een schriftelijke Overeenkomst of bevestigd door een afzonderlijke offerte.
4. Standaardopleiding/-cursus: Opleidingen of cursussen die deel uitmaken van het standaardaanbod van Opdrachtnemer, waaronder zuiver online leertrajecten, gemengde leertrajecten, virtuele opleidingen onder leiding van een instructeur, en face-to-face opleidingen.
5. Maatwerkopleiding/-cursus: Een opleiding of cursus die is aangepast aan de specifieke behoeften van Opdrachtgever of speciaal voor Opdrachtgever is ontwikkeld, waarbij gebruik kan worden gemaakt van elementen van standaardopleidingen/-cursussen van Opdrachtnemer. Dit kan onder meer bestaan uit zuiver online leertrajecten, gemengde leertrajecten, virtuele opleidingen onder leiding van een instructeur, en face-to-face opleidingen.
6. Aanvang van de opleiding/cursus: Het moment waarop de eerste online sessie van een gemengd of online leerprogramma start, of – in het geval van een uitsluitend face-to-face programma – de start van de eerste sessie.
7. Aanvang van de opdracht: Het moment waarop de eerste door Opdrachtnemer te factureren prestatie in het kader van de opdracht wordt geleverd.
8. Afzegging/verzetting: Het beëindigen of verzetten van de opdracht voor een opleiding/cursus of het verzetten van de aanvangsdatum van de opdracht.
9. Partijen: Opdrachtgever en Opdrachtnemer gezamenlijk.
10. Coaching: Individuele begeleiding aangeboden als onderdeel van of aanvullend op de leerdiensten van Opdrachtnemer.
11. Proces: Een specifieke taak die door een deelnemer tijdens zijn werkzaamheden wordt uitgevoerd. Voor de toepassing van deze voorwaarden wordt een proces geteld als één specifieke taak. Elk uniek prompt dat de Opdrachtgever van de Opdrachtnemer tijdens de training ontvangt, wordt beschouwd als één proces.
1. Deze Algemene Voorwaarden zijn van toepassing op alle offertes, aanbiedingen en overeenkomsten door of met Opdrachtnemer in verband met het verzorgen van interne bedrijfsprojecten, deelname aan deze projecten en/of consultancydiensten in de ruimste zin van het woord, verder te noemen de "Opdracht".
2. Afwijkingen van deze Algemene Voorwaarden zijn enkel geldig indien deze uitdrukkelijk en schriftelijk zijn bevestigd door Opdrachtnemer.
3. De toepasselijkheid van eventuele inkoop- of andere voorwaarden van Opdrachtgever wordt hierbij uitdrukkelijk van de hand gewezen. In het geval van tegenstrijdigheid tussen deze Algemene Voorwaarden en de voorwaarden van Opdrachtgever, prevaleren de voorwaarden van Opdrachtnemer, tenzij Opdrachtnemer uitdrukkelijk schriftelijk instemt met de afwijking. Opdrachtnemer is bereid tot onderhandeling over essentiële punten die niet in deze Algemene Voorwaarden zijn opgenomen, mits deze schriftelijk worden voorgesteld door de Opdrachtgever en schriftelijk worden geaccepteerd door Opdrachtnemer.
Een overeenkomst tussen Opdrachtnemer en Opdrachtgever wordt geacht tot stand te zijn gekomen wanneer één van de volgende situaties zich voordoet: (1) Opdrachtgever ondertekent de offerte, (2) Opdrachtgever ondertekent een schriftelijke bevestiging, of (3) Opdrachtnemer verstuurt een schriftelijke bevestiging naar Opdrachtgever ter bevestiging van een telefonisch doorgegeven opdracht. Een opdracht wordt alleen als geaccepteerd beschouwd na uitdrukkelijke schriftelijke bevestiging door Opdrachtnemer, om elke vorm van misverstand of onduidelijkheid te voorkomen.
1. Kennelijke Vergissingen: Opdrachtnemer is niet gebonden aan een offerte of aanbieding indien Opdrachtgever, gegeven de context, redelijkerwijs kan herkennen dat de offerte of een deel daarvan een duidelijke fout bevat, zoals een aanzienlijk afwijkende prijsstelling, typografische fouten, of onrealistische leveringstermijnen. Voorbeelden van dergelijke kennelijke vergissingen omvatten, maar zijn niet beperkt tot, een offerteprijs die significant afwijkt van de marktprijs of een offerte met een leveringstermijn die onmogelijk haalbaar is gegeven de aard van de goederen of diensten.
2. Samengestelde Offertes: Indien een offerte of aanbieding samengestelde elementen bevat, verplicht dit Opdrachtnemer niet tot het uitvoeren van een deel van de opdracht tegen een proportioneel deel van de opgegeven totaalprijs, tenzij uitdrukkelijk anders overeengekomen in schrift.
3. Geldigheidsduur en Toekomstige Overeenkomsten: Offertes en aanbiedingen zijn geldig voor de in de offerte aangegeven termijn, of bij gebrek daaraan, voor een periode van 30 dagen na de datum van uitgifte. Aanpassingen aan de offerte zijn enkel geldig indien deze schriftelijk zijn overeengekomen door Opdrachtnemer. Offertes en aanbiedingen gelden niet automatisch voor toekomstige overeenkomsten, tenzij dit specifiek en schriftelijk is overeengekomen tussen Opdrachtnemer en Opdrachtgever.
1. Informatievoorziening: Opdrachtgever is verplicht om Opdrachtnemer onverwijld alle gevraagde en relevante ongevraagde informatie te verstrekken die noodzakelijk is voor de adequate uitvoering van de toegewezen opdracht.
2. Opschorting bij niet-naleving: Indien de vereiste gegevens door Opdrachtgever niet, niet tijdig, of niet conform de gemaakte afspraken ter beschikking worden gesteld, of indien Opdrachtgever op enige andere wijze tekortschiet in de nakoming van haar informatieverplichtingen, heeft Opdrachtnemer het recht de uitvoering van de Overeenkomst op te schorten tot aan het moment dat aan deze voorwaarden is voldaan.
3. Beschikbaarstelling personeel: Voor een vlotte en tijdige uitvoering van de opdracht zal Opdrachtgever, indien noodzakelijk en tenzij anders voortvloeiend uit de aard van de opdracht, gekwalificeerd personeel van haar organisatie ter beschikking stellen.
4. Compensatie bij extra kosten: Mochten er extra kosten ontstaan voor Opdrachtnemer door het niet, niet tijdig, of niet adequaat ter beschikking stellen van personeel, de benodigde gegevens, documenten, en faciliteiten door Opdrachtgever, dan zullen deze kosten volledig voor rekening van Opdrachtgever komen.
5. Verantwoordelijkheid voor vertragingen en extra kosten: Eventuele vertragingen in de uitvoering van de Overeenkomst of extra kosten die voortvloeien uit het nalaten van Opdrachtgever om de vereiste informatie en middelen tijdig en correct te verstrekken, zullen voor de rekening en het risico van Opdrachtgever zijn.
1. Opdrachtnemer baseert haar aanbiedingen mede op de informatie die door Opdrachtgever wordt verstrekt. Opdrachtgever garandeert dat deze informatie naar beste weten volledig en correct is, en essentieel voor het ontwerp en de uitvoering van de opgedragen werkzaamheden. Opdrachtnemer zal de te verlenen diensten uitvoeren met de grootst mogelijke zorg, kundigheid en volgens hoge kwaliteitsnormen. Mocht gedurende de uitvoering blijken dat aanpassingen noodzakelijk zijn door nieuwe of veranderde omstandigheden, zullen Opdrachtnemer en Opdrachtgever in overleg treden om de opdracht dienovereenkomstig aan te passen. Beide partijen verplichten zich om dergelijke omstandigheden onverwijld te melden en de impact op de opdracht, inclusief eventuele meerkosten, schriftelijk vast te leggen.
2. Opdrachtnemer is niet verantwoordelijk voor schade als gevolg van handelen op basis van incorrecte of onvolledige informatie verstrekt door Opdrachtgever, tenzij dergelijke incorrectheid of onvolledigheid evident was voor Opdrachtnemer. Opdrachtgever is verplicht om eventuele onjuistheden of onvolledigheden in de verstrekte informatie onmiddellijk te corrigeren en Opdrachtnemer heeft het recht om eventuele extra kosten die ontstaan door dergelijke onjuistheden of onvolledigheden in rekening te brengen bij Opdrachtgever.
3. Indien overeengekomen is dat de overeenkomst in fasen zal worden uitgevoerd, behoudt Opdrachtnemer zich het recht voor om de aanvang van de werkzaamheden die tot een volgende fase behoren op te schorten totdat Opdrachtgever de resultaten van de voorafgaande fase schriftelijk heeft goedgekeurd.
1. De Opdrachtgever heeft het recht om de opdracht schriftelijk te annuleren of te verplaatsen. Onder 'aanvang van de opdracht' wordt verstaan het moment waarop de eerste contractueel overeengekomen activiteit van start gaat.
2. Annulering door Opdrachtgever is tot 8 weken voor de aanvang van de opdracht kosteloos mogelijk.
3. Bij annulering tussen 4 tot 8 weken voor de aanvang van de opdracht is Opdrachtgever verplicht 50% van het offertebedrag te voldoen.
4. Bij annulering tussen 2 tot 4 weken voor de aanvang van de opdracht is Opdrachtgever verplicht 75% van het offertebedrag te voldoen.
5. Indien de annulering minder dan 2 weken voor de aanvang van de opdracht plaatsvindt, is Opdrachtgever verplicht het volledige offertebedrag te voldoen.
6. In geval van annulering van maatwerkprogramma's worden alle reeds gemaakte opstart-, ontwerp- en overige kosten volledig aan Opdrachtgever in rekening gebracht.
7. Annuleringskosten worden gefactureerd op het moment dat de opdracht oorspronkelijk zou aanvangen.
8. Verplaatsing van de opdracht binnen 8 weken voor de aanvang wordt beschouwd als annulering, waarbij de bovenstaande annuleringsvoorwaarden van toepassing zijn.
9. Bij verplaatsing van de opdracht na bevestiging van de planning door de Opdrachtgever, meer dan 8 weken voor de aanvang, worden kosten in rekening gebracht ter hoogte van 5% van de totale prijs van de geplande programma's. Alle wijzigingen of annuleringen dienen schriftelijk door Opdrachtnemer te worden bevestigd om geldig te zijn.
1. Annuleringstermijn: Een geplande sessie voor individuele begeleiding of coaching kan tot 1 maand voor de sessie kosteloos worden geannuleerd of verzet. Dit dient schriftelijk te geschieden.
2. Kosten bij Annulering: Indien de annulering plaatsvindt binnen 1 maand tot 2 weken voor aanvang van de sessie, is Opdrachtgever 50% van het offertebedrag verschuldigd aan Opdrachtnemer, als compensatie voor gereserveerde tijd en voorbereiding.
3. Verhoogde Annuleringskosten: Bij annulering binnen 2 weken tot 48 uur voor de sessie wordt 75% van het offertebedrag in rekening gebracht. Dit weerspiegelt de toenemende moeilijkheid om de gereserveerde tijd opnieuw in te plannen.
4. Volledige Kosten bij Late Annulering: Annulering minder dan 48 uur voor aanvang van de sessie verplicht Opdrachtgever tot betaling van het volledige offertebedrag. Dit is vanwege het feit dat Opdrachtnemer op dit korte termijn geen mogelijkheid meer heeft om de tijdslot te benutten voor andere opdrachtgevers.
5. Herplanning: Herplanning van een sessie is mogelijk tot 2 weken voor de geplande datum zonder extra kosten. Bij herplanning binnen 2 weken tot 48 uur voor de sessie, wordt 5% van het offertebedrag als administratieve kosten in rekening gebracht. Herplanning is niet mogelijk binnen 48 uur voor de geplande sessie.
1. Alle prijzen en tarieven van Opdrachtnemer worden schriftelijk vastgelegd en bevestigd in de overeenkomst of in een daartoe strekkende offerte.
2. De in de overeenkomst of offerte vastgelegde prijzen zijn bindend voor de duur van de overeenkomst, tenzij in de overeenkomst uitdrukkelijk anders is overeengekomen.
3. Wijzigingen in prijzen of tarieven tijdens de looptijd van de overeenkomst zijn enkel geldig indien deze schriftelijk tussen Opdrachtnemer en Opdrachtgever zijn overeengekomen.
1. Facturering en Betalingstermijn: Opdrachtnemer zal de door Opdrachtgever verschuldigde bedragen factureren. Betaling dient te geschieden binnen 30 dagen na factuurdatum of 2 weken voor aanvang van de diensten of levering van de producten, afhankelijk van wat eerder valt. Betaling moet zonder opschorting of verrekening wegens een (vermeende) tekortkoming van Opdrachtnemer plaatsvinden, door middel van overschrijving op de in de factuur aangegeven bankrekening.
2. Verzuim en Rente: Indien Opdrachtgever nalaat de factuur binnen de gestelde termijn te voldoen, is deze van rechtswege in verzuim, zonder dat een nadere ingebrekestelling vereist is. Vanaf de dag dat Opdrachtgever in verzuim is, is deze over het verschuldigde bedrag de wettelijke rente verschuldigd. Opdrachtnemer behoudt zich het recht voor de uitvoering van de opdracht onmiddellijk op te schorten tot volledige betaling is ontvangen.
3. Incassokosten: Bij uitblijven van tijdige betaling is Opdrachtgever verplicht alle redelijkerwijs gemaakte gerechtelijke en buitengerechtelijke incassokosten te vergoeden. Dit omvat kosten van incassobureaus, deurwaarders, en advocaten, zelfs als deze de wettelijk toegestane proceskosten overschrijden. De buitengerechtelijke incassokosten bedragen minimaal 15% van het verschuldigde bedrag met een minimum van EUR 350,00.
4. Late Betalingskosten: Om tijdige betaling te bevorderen, zal over alle betalingen die na de vervaldatum worden voldaan, een late betalingsboete worden geheven van 2% van het verschuldigde bedrag per maand, te berekenen vanaf de vervaldatum tot aan de dag van volledige betaling.
5. Aanbetalingen: Voor bepaalde diensten of projecten kan Opdrachtnemer een aanbetaling of vooruitbetaling vereisen. De specifieke voorwaarden en bedragen worden in de overeenkomst of in een aparte schriftelijke afspraak vastgelegd.
1. Opdrachtnemer behoudt zich het recht voor de uitvoering van alle diensten op te schorten of de overeenkomst geheel of gedeeltelijk te ontbinden, zonder dat hierdoor enig recht op schadevergoeding voor de Opdrachtgever ontstaat, indien: a. De Opdrachtgever de verschuldigde betalingen niet binnen de gestelde termijn voldoet; b. De Opdrachtgever de bepalingen van de overeenkomst schendt en na schriftelijke kennisgeving van Opdrachtnemer verzuimt deze schending binnen een redelijke termijn te herstellen; c. Er omstandigheden zijn die redelijkerwijs doen vermoeden dat de Opdrachtgever niet aan zijn verplichtingen zal kunnen voldoen, zoals bij een aanvraag van faillissement, surseance van betaling, liquidatie of beslaglegging op significante delen van de bezittingen van de Opdrachtgever.
2. In geval van opschorting zal Opdrachtnemer de Opdrachtgever schriftelijk in kennis stellen van de opschorting, met vermelding van de redenen. Opdrachtnemer is, indien de gronden voor opschorting dit toelaten, bereid de uitvoering van de diensten te hervatten zodra de Opdrachtgever alsnog aan zijn verplichtingen heeft voldaan.
3. Bij ontbinding van de overeenkomst op grond van de in lid 1 vermelde redenen, zijn alle vorderingen van Opdrachtnemer op de Opdrachtgever onmiddellijk opeisbaar en behoudt Opdrachtnemer zich het recht voor schadevergoeding te eisen.
1. De diensten aangeboden door Opdrachtnemer zijn nauw verbonden met de structuur zoals uiteengezet in het projectvoorstel. Aanpassingen aan deze structuur, waaronder veranderingen in de omvang, fasering, methodiek, analyse of rapportage, die in overleg met Opdrachtgever plaatsvinden, kunnen leiden tot aanpassingen in de overeengekomen kosten.
2. Indien omstandigheden binnen de controle van Opdrachtgever resulteren in noodzakelijke tussentijdse aanpassingen aan de uitvoering van de diensten, behoudt Opdrachtnemer zich het recht voor om wijzigingen in het projectplan aan te brengen om de kwaliteit van de dienstverlening te waarborgen. Eventuele extra kosten die hieruit voortvloeien, mogen door Opdrachtnemer aan de Opdrachtgever worden doorberekend.
3. Opdrachtnemer kan slechts een geschatte tijdsduur voor de uitvoering van een project verstrekken. Tenzij expliciet anders overeengekomen, dient een afgesproken tijdsduur of einddatum niet beschouwd te worden als een strikte deadline.
4. Om de kwaliteit en continuïteit van de dienstverlening te waarborgen, heeft Opdrachtnemer het recht om bepaalde taken door derden te laten uitvoeren, mits dit de uitvoering van de overeenkomst ten goede komt.
5. Overeenkomsten worden aangegaan voor een minimale periode en/of een minimum aantal leveringen. Tenzij anders overeengekomen, is het niet mogelijk om de overeenkomst voortijdig te beëindigen.
1. Elk van de Partijen heeft het recht om de Overeenkomst te allen tijde op te zeggen en met een duidelijke schriftelijke kennisgeving aan de andere Partij. Opzegging is mogelijk onder de volgende specifieke voorwaarden: i. Indien een Partij een wezenlijke tekortkoming begaat in de nakoming van haar verplichtingen onder de Overeenkomst, zoals, maar niet beperkt tot, aanzienlijke vertragingen in de levering van diensten of producten, substantiële afwijkingen van de overeengekomen kwaliteitsstandaarden, of ernstige schending van vertrouwelijkheidsverplichtingen. Indien de tekortkoming herstelbaar is, dient de in gebreke zijnde Partij een termijn van 30 kalenderdagen te krijgen, volgend op een schriftelijke sommatie, om de tekortkoming te herstellen. ii. Indien een Partij betrokken raakt bij juridische of financiële problemen die de voortzetting van haar bedrijfsactiviteiten in gevaar brengen, waaronder, maar niet beperkt tot, ondercuratelestelling, voorlopige vereffening, faillissement, een akkoord met crediteuren buiten een solvente herstructurering om, liquidatie, of de aanstelling van een curator over haar activa. Dit geldt ook voor vergelijkbare procedures in andere rechtsgebieden. iii. Indien een Partij haar bedrijfsactiviteiten geheel of gedeeltelijk staakt of aanzienlijk inkrimpt, of indien haar financiële positie dusdanig verslechtert dat de nakoming van haar verplichtingen uit hoofde van de Overeenkomst in het gedrang komt.
2. Onverminderd de algemene opzeggingsrechten, heeft Opdrachtnemer het recht om de Overeenkomst met onmiddellijke ingang op te zeggen indien de Opdrachtgever enig verschuldigd bedrag onder de Overeenkomst niet betaalt op de overeengekomen vervaldatum.
1. Teruggave van Materialen: Na opzegging van deze Overeenkomst dient de Opdrachtgever onverwijld alle Opleidingsmaterialen die in zijn bezit zijn en die niet volledig zijn betaald, terug te sturen naar Opdrachtnemer.
2. Voortdurende Verplichtingen: Bepaalde bepalingen van deze Overeenkomst zijn zodanig ontworpen dat zij ook na opzegging van de Overeenkomst van kracht blijven of in werking treden. Deze omvatten, maar zijn niet beperkt tot, verplichtingen met betrekking tot vertrouwelijkheid, intellectueel eigendom, en aansprakelijkheid voor eerder ontstane rechten en plichten.
3. Onverminderde Rechten: De opzegging van deze Overeenkomst tast de reeds ontstane rechten, rechtsmiddelen, plichten en verplichtingen van de Partijen niet aan. Partijen behouden het recht om schadevergoeding te vorderen voor schade die voortvloeit uit enige tekortkoming in de nakoming van de Overeenkomst die bestond op of voor de datum van beëindiging.
4. Afhandeling van Onvoltooide Diensten: Beide partijen zullen te goeder trouw samenwerken om onvoltooide diensten op een billijke en redelijke wijze af te handelen, inclusief, indien van toepassing, de betaling van verschuldigde bedragen voor reeds verrichte diensten.
5. Bescherming van Eigendomsrechten: De Opdrachtgever erkent dat alle intellectuele eigendomsrechten in de Opleidingsmaterialen en eventuele andere materialen die door Opdrachtnemer zijn verstrekt, het exclusieve eigendom blijven van Opdrachtnemer. De Opdrachtgever verbindt zich ertoe geen handelingen te verrichten die deze rechten kunnen aantasten.
1. Opdrachtnemer is niet aansprakelijk voor het niet nakomen van verplichtingen uit hoofde van deze Overeenkomst indien dit het gevolg is van omstandigheden die redelijkerwijs buiten haar controle vallen ("Overmacht"). Onder Overmacht wordt verstaan: natuurrampen (zoals, maar niet beperkt tot, overstromingen, aardbevingen en stormen), oorlog, terrorisme, burgerlijke onlusten, epidemieën, pandemieën, overheidsmaatregelen, stakingen en lock-outs (niet van werknemers van Opdrachtnemer), storingen in nutsvoorzieningen, storingen in transportsystemen, storingen in telecomsystemen en het in gebreke blijven van leveranciers of onderaannemers, voor zover deze omstandigheden de nakoming van de Overeenkomst verhinderen.
2. Bij optreden van een Overmachtsituatie zal Opdrachtnemer de Opdrachtgever hiervan onverwijld in kennis stellen, met vermelding van de aard van de Overmacht, de verwachte duur en de gevolgen voor de nakoming van de Overeenkomst.
3. Opdrachtnemer verbindt zich ertoe alle redelijke inspanningen te verrichten om de gevolgen van de Overmacht te beperken en de dienstverlening zo snel mogelijk te hervatten.
4. Indien de Overmachtsituatie langer dan 30 dagen duurt, hebben beide Partijen het recht de Overeenkomst schriftelijk te beëindigen, zonder dat er sprake is van schadeplichtigheid van een der Partijen.
5. Opdrachtnemer is niet aansprakelijk voor enige indirecte schade of gevolgschade die de Opdrachtgever lijdt als gevolg van het niet nakomen van verplichtingen onder deze Overeenkomst door Overmacht.
1. Wijzigingen in deze Overeenkomst, inclusief bijlagen en eventuele aanvullende overeenkomsten, zijn slechts geldig indien deze schriftelijk worden overeengekomen.
2. Voorstellen tot wijziging van de Overeenkomst kunnen door elke Partij worden ingediend. Een dergelijk voorstel dient de voorgestelde wijzigingen duidelijk te specificeren en te motiveren.
3. Na indiening van een wijzigingsvoorstel, zullen de Partijen in overleg treden om de haalbaarheid en wenselijkheid van de voorgestelde wijzigingen te beoordelen.
4. Wijzigingen worden als geaccepteerd beschouwd wanneer deze door beide Partijen schriftelijk zijn bevestigd. Een wijziging dient ondertekend te zijn door daartoe bevoegde functionarissen van Opdrachtnemer en de wederpartij.
5. De wijziging wordt een integraal onderdeel van de Overeenkomst zodra deze door beide Partijen is geaccepteerd en ondertekend.
1. Het niet uitoefenen of het uitstellen van de uitoefening van enig recht of rechtsmiddel onder deze Overeenkomst door Opdrachtnemer vormt geen afstand van dat recht of rechtsmiddel, noch beperkt het de toekomstige uitoefening ervan.
2. Afstand van enig recht of vereiste onder deze Overeenkomst door een van de Partijen is alleen geldig indien dit uitdrukkelijk en schriftelijk is overeengekomen. De afstandsverklaring moet de specifieke rechten of vereisten die worden opgegeven, duidelijk omschrijven, evenals de omstandigheden waaronder de afstand wordt gedaan.
3. Een afstandsverklaring door een van de Partijen heeft geen invloed op enig ander recht of vereiste onder deze Overeenkomst en vormt geen afstand van enig ander recht of vereiste, tenzij dit nadrukkelijk in de afstandsverklaring wordt vermeld.
1. Eigendomsrechten: De intellectuele eigendomsrechten en alle andere rechten betreffende de door Opdrachtnemer geleverde prestaties, documenten, en materialen (hierna gezamenlijk te noemen "de Materialen") zijn en blijven exclusief eigendom van Opdrachtnemer en/of haar zakenpartners. Dit wordt erkend door alle Partijen betrokken bij deze overeenkomst.
2. Gebruikslicentie: Opdrachtnemer verleent de Opdrachtgever en diens werknemers die deel uitmaken van het trainingsprogramma ("Deelnemers") een niet-exclusieve, herroepbare, en royaltyvrije licentie voor het gebruik van de Materialen, uitsluitend voor het ontvangen van diensten volgens deze overeenkomst, en voor de duur van deze overeenkomst.
3. Aantekeningen en intern gebruik: De Deelnemers mogen persoonlijke aantekeningen maken gebaseerd op de tijdens de training gedeelde inzichten en informatie. Na afloop van de training mogen de Deelnemers deze Materialen en hun Aantekeningen gebruiken voor persoonlijke ontwikkeling en interne doeleinden, zoals het faciliteren van gesprekken over het programma en het delen van ideeën binnen de organisatie van de Opdrachtgever. Het is de Opdrachtgever niet toegestaan de Materialen te gebruiken voor extra sessies zonder Opdrachtnemer, voor het trainen van aanvullende werknemers, of om deze buiten de organisatie en gelieerde ondernemingen te verspreiden zonder uitdrukkelijke voorafgaande schriftelijke toestemming van Opdrachtnemer.
4. Beperkingen: Het is de Opdrachtgever, buiten de in lid 2 en 3 beschreven doeleinden, verboden om de Materialen te dupliceren, reproduceren, kopiëren, vertalen, publiceren, distribueren, streamen, opnemen, aanpassen, of daarvan afgeleide werken te maken zonder de uitdrukkelijke voorafgaande schriftelijke toestemming van Opdrachtnemer.
5. Definitie van intellectuele eigendomsrechten: Voor de toepassing van dit artikel omvatten intellectuele eigendomsrechten, maar zijn niet beperkt tot, patenten, auteursrechten, merkrechten, handelsnamen, ontwerprechten, rechten op handelsgeheimen en vertrouwelijke informatie, en alle andere vormen van intellectuele eigendom, ongeacht of deze zijn geregistreerd, inclusief alle aanvragen, vernieuwingen, uitbreidingen, en herstel van dergelijke rechten, wereldwijd.
1. Tijdens hun dienstverband bij Opdrachtnemer en gedurende een periode van twee jaar na beëindiging van dit dienstverband, zijn medewerkers onderworpen aan een concurrentiebeding. Dit beding beperkt hen in het direct of indirect verrichten van werkzaamheden bij, of het adviseren of in dienst treden van, zakenpartners of concurrenten van Opdrachtnemer binnen een geografisch gebied waar Opdrachtnemer actief zaken doet.
2. Het is de Opdrachtgever niet toegestaan om gedurende de in lid 1 genoemde periode zonder voorafgaande schriftelijke toestemming van Opdrachtnemer, (voormalige) werknemers van Opdrachtnemer of personen die op contractuele basis aan Opdrachtnemer verbonden zijn geweest, in dienst te nemen, te benaderen voor dienstverband, of op enige andere wijze commercieel in te zetten. Deze bepaling blijft van kracht zelfs indien de betreffende werknemer of contractant in de tussentijd bij een derde partij in dienst is geweest.
3. De bepalingen van dit artikel zijn bedoeld om de legitieme zakelijke belangen van Opdrachtnemer te beschermen, waaronder haar bedrijfsgeheimen, klantenbestand en investeringen in het personeel, zonder dat zij onredelijk beperkend zijn voor de betrokken werknemers en de Opdrachtgever.
1. Opdrachtnemer verplicht zich ertoe opdrachten met de grootst mogelijke zorg en deskundigheid uit te voeren, in overeenstemming met de richtlijnen van de Nederlandse Raad voor Training en Opleiding (NRTO). Zie voor meer informatie over deze kwaliteitsstandaarden: http://www.nrto.nl/kwaliteit.
2. Opdrachtnemer is uitsluitend aansprakelijk voor directe schade die aantoonbaar het gevolg is van grove nalatigheid of opzet aan de zijde van Opdrachtnemer, binnen de grenzen van de dekking van onze aansprakelijkheidsverzekering. Deze aansprakelijkheid is alleen geldig voor zover onze verzekeraar de schade erkent en vergoedt.
3. Voor gevallen waarin de aansprakelijkheid niet door de verzekering wordt gedekt, is de aansprakelijkheid van Opdrachtnemer beperkt tot het bedrag dat voor de betreffende dienstverlening in rekening is gebracht, met een maximum van de totale factuurwaarde over de laatste drie maanden of, indien lager, een maximum van EUR 5.000,00.
4. Opdrachtnemer is niet aansprakelijk voor schade die voortkomt uit het niet nakomen van verplichtingen door de Opdrachtgever, waaronder maar niet beperkt tot het niet verstrekken van essentiële, juiste of volledige informatie benodigd voor de uitvoering van de overeenkomst.
5. Indirecte schade, waaronder gederfde winst, gevolgschade en schade door bedrijfsstagnatie, valt buiten de aansprakelijkheid van Opdrachtnemer.
6. Indien de Opdrachtgever de mogelijkheid heeft om geleden schade te verhalen op een verzekeringsmaatschappij of een derde partij, kan Opdrachtnemer hiervoor niet aansprakelijk worden gehouden.
1. Opdrachtnemer verwerkt persoonsgegevens in overeenstemming met de doeleinden en grondslagen zoals uiteengezet in deze Algemene Voorwaarden, waarbij de uitvoering van de overeenkomst met de deelnemer of Opdrachtgever als primaire rechtsgrond dient.
2. De verwerking van persoonsgegevens door Opdrachtnemer is gericht op het ondersteunen van onze dienstverlening, waaronder maar niet beperkt tot training, opleiding, consultancy, coaching en onderzoek. Deze activiteiten zijn bedoeld voor de bevordering van persoonlijke, team- en organisatieontwikkeling.
3. Opdrachtnemer verbindt zich ertoe alle persoonsgegevens die in het kader van de overeenkomst met de deelnemer of Opdrachtgever worden verkregen, vertrouwelijk te behandelen en te verwerken in overeenstemming met de Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG) en andere relevante privacywetgeving.
4. Persoonsgegevens die door Opdrachtnemer worden verzameld, kunnen in geanonimiseerde vorm worden gebruikt voor wetenschappelijke doeleinden of andere onderzoeksactiviteiten, mits deze gegevens niet herleidbaar zijn tot individuele personen. Opdrachtgever geeft door het aangaan van de overeenkomst toestemming voor dergelijk gebruik van de verzamelde gegevens.
5. Rechten van de betrokkene: Opdrachtgever en Deelnemers hebben het recht om inzage te vragen in hun persoonsgegevens en kunnen verzoeken om correctie of verwijdering van deze gegevens. Opdrachtnemer zal in haar Privacybeleid uiteenzetten hoe deze rechten kunnen worden uitgeoefend.
6. De verzamelde persoonsgegevens worden ook verwerkt om niet-herleidbare statistische en analytische overzichten te genereren, ten behoeve van management-, beleids- en onderzoeksdoeleinden.
7. Voor meer informatie over de verwerking van persoonsgegevens en de rechten van betrokkenen verwijst Nova Horizon naar de volledige Privacybeleid, beschikbaar op https://www.novahorizon.nl/privacybeleid.
Indien Opdrachtgever in strijd handelt met enige bepaling van deze Overeenkomst, zal Opdrachtnemer, na een gedetailleerde schriftelijke onderbouwing van de overtreding door Opdrachtgever en een redelijke termijn voor herstel die niet heeft geleid tot beëindiging van de overtreding, een proportionele boete verbeuren. Deze boete bedraagt maximaal EUR 5.000,00 per overtreding en EUR 500,00 voor elke dag dat de overtreding voortduurt na de herstelperiode, tot een maximum van EUR 10.000,00. Deze boetes doen geen afbreuk aan het recht van de Opdrachtgever om volledige schadevergoeding te eisen, mits dit redelijk en rechtvaardig is geacht. Voordat enige boete wordt opgelegd, zullen Partijen te goeder trouw trachten het geschil in der minne te schikken.
1. Algemeen: Opdrachtnemer zal de persoonsgegevens van betrokkenen niet aan derden verstrekken, behoudens onder de volgende strikt gereguleerde omstandigheden: a. Met Toestemming: Indien de betrokkene uitdrukkelijke en ondubbelzinnige toestemming heeft gegeven voor een specifieke verstrekking; b. Wettelijke Verplichting: Wanneer de verstrekking noodzakelijk is om te voldoen aan een wettelijke verplichting of op rechtmatig verzoek van justitiële autoriteiten, zoals het Openbaar Ministerie of de politie, in het kader van een onderzoek naar of de vervolging van strafbare feiten.
2. Inschakeling van Derden: Opdrachtnemer behoudt zich het recht voor om voor de verwerking van persoonsgegevens derde partijen in te schakelen. Deze derde partijen zullen: a. Verwerkingsovereenkomst: Gebonden zijn aan een verwerkingsovereenkomst die hen verplicht tot naleving van dezelfde beschermingsniveaus en voorwaarden als vastgelegd in de privacyvoorwaarden van Opdrachtnemer, waaronder de verplichtingen zoals opgenomen in Artikel 21 en de bijbehorende Bijlagen betreffende de Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG). b. Geen Verkoop: Persoonsgegevens zullen door deze derde partijen onder geen beding worden verkocht of voor andere doeleinden worden gebruikt dan waarvoor zij oorspronkelijk zijn verzameld.
3. Transparantie en Verantwoording: Opdrachtnemer committeert zich aan volledige transparantie in haar praktijken rondom de verstrekking van persoonsgegevens aan derden en zal passende maatregelen nemen om de beveiliging en privacy van deze gegevens te waarborgen, in lijn met de geldende privacywetgeving.
1. Partijen verbinden zich tot absolute geheimhouding van alle vertrouwelijke informatie die zij in het kader van deze overeenkomst van elkaar of uit andere bron verkrijgen. Vertrouwelijke informatie omvat, maar is niet beperkt tot, technische, commerciële, financiële en operationele gegevens, klantgegevens, software, bedrijfsstrategieën, en alle andere informatie die schriftelijk, mondeling of op enige andere wijze als vertrouwelijk is aangemerkt of waarvan de vertrouwelijkheid voortvloeit uit de aard van de informatie.
2. Partijen zullen alle redelijke voorzorgsmaatregelen treffen om de vertrouwelijkheid van deze informatie te waarborgen en te voorkomen dat deze zonder toestemming wordt openbaar gemaakt, verspreid, of op enige andere wijze ter beschikking wordt gesteld aan derden.
3. De verplichtingen tot geheimhouding gelden niet voor informatie die: a. al openbaar was voordat deze door de ontvangende partij werd ontvangen; b. onafhankelijk door de ontvangende partij is ontwikkeld zonder gebruik van vertrouwelijke informatie van de andere partij; c. openbaar wordt gemaakt zonder schending van deze overeenkomst; d. rechtmatig van een derde is verkregen zonder beperking van de openbaarmaking.
4. Bij schending van de vertrouwelijkheidsverplichtingen door een der Partijen, zal de schendende partij aansprakelijk zijn voor alle directe en indirecte schade en gevolgen die de andere Partij daardoor lijdt.
5. De vertrouwelijkheidsverplichtingen zoals uiteengezet in dit artikel blijven van kracht tot twee jaar na beëindiging van deze overeenkomst, tenzij schriftelijk anders overeengekomen tussen Partijen.
Deze Overeenkomst vertegenwoordigt de volledige en exclusieve afspraak tussen Partijen, en vervangt alle voorgaande mondelinge en schriftelijke afspraken, toezeggingen, verklaringen en garanties met betrekking tot hetzelfde onderwerp. Partijen erkennen dat, bij het aangaan van deze Overeenkomst, zij geen aanspraak zullen maken op enige verklaring, belofte, verzekering of garantie die niet expliciet in deze Overeenkomst is vastgelegd. Het is daarom essentieel dat alle relevante voorwaarden en afspraken duidelijk en uitputtend in deze Overeenkomst worden opgenomen om misverstanden en geschillen in de toekomst te voorkomen.
1. Opdrachtgever mag geen van zijn rechten of verplichtingen uit hoofde van deze Overeenkomst cederen, overdragen, bezwaren, uitbesteden of op enigerlei wijze verhandelen zonder voorafgaande schriftelijke toestemming van Opdrachtnemer. Opdrachtnemer zal dergelijke toestemming niet onredelijk onthouden, mits de voorgenomen cessionaris, overdrager of derde partij aan dezelfde voorwaarden en kwaliteitsnormen voldoet als in deze Overeenkomst zijn vastgelegd.
2. Opdrachtnemer behoudt zich het recht voor om, zonder toestemming van de Opdrachtgever, al haar rechten of verplichtingen uit hoofde van deze Overeenkomst of een gedeelte daarvan te cederen, overdragen, bezwaren, uitbesteden of op enigerlei wijze te verhandelen. Opdrachtnemer zal ervoor zorgen dat elke cessionaris, overdrager of derde partij die taken of verplichtingen uit hoofde van deze Overeenkomst overneemt, de kwaliteit en integriteit van de dienstverlening zal handhaven in overeenstemming met de voorwaarden van deze Overeenkomst.
Voorwaarde: De onderstaande garantie geldt uitsluitend indien expliciet schriftelijk overeengekomen tussen beide partijen.
1. Garantie op tijdwinst: Wij garanderen dat ten minste één specifiek proces per deelnemer met minimaal 33% tijdwinst wordt voltooid. Indien deze tijdwinst niet wordt bereikt, krijgt de deelnemer zijn geld terug. De garantie geldt per deelnemer en niet voor het totale aantal deelnemers. Elk uniek prompt dat de Opdrachtgever van de Opdrachtnemer tijdens de training ontvangt, wordt geteld als één proces. Deze garantie geldt alleen indien beide partijen dit schriftelijk zijn overeengekomen.
2. Meten van tijdwinst: De tijdwinst wordt gemeten als een percentage ten opzichte van een baseline. De baseline wordt vastgesteld door middel van een video-opname van het huidige proces, gemaakt door de Opdrachtgever. De Opdrachtnemer zal de versnelde versie van het proces ook via video vastleggen om aan te tonen dat de tijdwinst van ten minste 33% is bereikt.
3. Terugbetalingsvoorwaarden: De deelnemer moet op het gestandaardiseerde evaluatieformulier aangeven dat niet ten minste één proces met ten minste 33% tijdwinst is versneld. Indien dit het geval is, zal de Opdrachtnemer in gesprek gaan met de deelnemer en kan aanvullende video's van alle relevante processen opvragen om de tijdmetingen te verifiëren.
4. Aanspraak op garantie: De deelnemer kan direct na het invullen van het evaluatieformulier aanspraak maken op de garantie.
5. Aanvullende garantieperiode: Indien de Opdrachtnemer tijdens de training niet voldoende processen kan versnellen, krijgt de Opdrachtnemer 90 dagen de tijd om alsnog prompts te ontwikkelen die ten minste 33% tijd besparen. De Opdrachtgever moet actief meewerken aan het versnellen van de processen door video's te maken van alle processen waar de Opdrachtnemer om vraagt. De deelnemer dient te allen tijde beschikbaar te zijn voor aanvullende informatie en samenwerking met de Opdrachtnemer om de garantie te voltooien.
6. Evaluatieproces: Aan het einde van de training wordt een evaluatie uitgevoerd door middel van een gestandaardiseerd evaluatieformulier. De evaluatie van de deelnemer is leidend, maar kan worden ondersteund door de video-opnamen van de originele en versnelde processen om objectiviteit te waarborgen.
1. Op alle overeenkomsten tussen Partijen is Nederlands recht van toepassing. Dit bepaalt de interpretatie, uitvoering en beëindiging van deze overeenkomsten.
2. In geval van geschillen zullen Partijen zich inzetten voor een minnelijke oplossing. Partijen overwegen eerst gebruik te maken van alternatieve geschillenbeslechting, zoals mediation of arbitrage, om tot een oplossing te komen.
3. Indien een geschil niet minnelijk kan worden opgelost en verdere juridische stappen noodzakelijk zijn, wordt dit voorgelegd aan de bevoegde rechter te ’s-Gravenhage, tenzij dwingendrechtelijke bepalingen een andere bevoegde rechter aanwijzen.